Onsdag

Va och klippte mig igår och blev super nöjd! tog inte så mycket på längden men klippte upp det en hel del, så skönt nu känns håret mycket lättare igen. Efter klippning så åkte jag, Oscar och Jocke och köpte en sopbil åt Oscar har nog aldrig sett han så nöjd någongång faktiskt det syntes på han att han blev glad! Så imorse satt vi i sängen och lekte med sopbilen, härlig morgon!
Har faktiskt varit duktig idag med, då jag givetvis fortsatte med min regelbundna träning och gjorde situps och rygglyft. Tyvärr så hann jag inte cykla så långt idag för vi skulle träffa Lina och Anton och det är ju faktiskt mycket roligare! Så idag cyklade vi till leksaks affären och sen till en lekpark. Oscar gillar Anton mycket och det märks för han pratar om honom ofta och idag så kramade han Anton!
En annan person han pratar mycket om är kusinen Olle, direkt han tar på ett par strumpor som han vet har fått ärva utav Olle så säger han Olle och så fortsätter det så resten av dagen så det blir lite upprepningar varje dag då man får svara samma sak, men det är roligt att han kommer ihåg Olle så väl även fast det inte blir så ofta man träffas.

Oscar sitter och njuter i solstolen.

Sopbilar

Ja just det ordet hör jag varannan minut i mitt öra, faktiskt var det, det första jag hörde imorse pappa sopbil var det första Oscar sa när han vaknade. Och just det betyder att Oscar vill att pappa ska köpa en sopbil åt honom. Och ja vem kan stå emot sin sons högsta önskan? inte jag så i eftermiddag efter att jag har varit hos frissan så drar vi till babyproffsen och kika på sopbilar, spännande!

Min träning håller i sig dag 2 med, nu kan man faktiskt kalla det regelbunden träning :) Gjorde situps, rygglyft och sen cyklade jag inte en jätte lång bit men det var typ uppför nästan hela vägen så jag har kämpat minsann!

Oriflame

Just nu finns mycket bra erbjudande från Oriflames egna hårvård serie Hair X. Om du handlar för minst 200kr i Hair X katalogen så får du köpa en VOLUMIZER för endast 199kr!

Tänkte bara nämna detta för den som är inresserad!

måndag

Sitter i sängen nu och vilar lite, vi har haft en händelserik förmiddag jag och Oscar. Jag började dagen med sit ups och ryggträning Oscar var också med på noterna! Efter det så var vi ute och cyklade i ungefär 40 minuter lite lagom sådär, mycket uppförsbackar iaf och det sägs ju vara bra!
Efter våran cykeltur lagade vi lunch idag käkade vi köttbullar med potatis, rivna morötter, lingonsylt och sås mycket gott! Sen dök mormor och morfar upp på besök och då plockade vi fram lite fika så ja dagen rullar på fort idag får se vad som händer i eftermiddag!
Har även sålt endel Oriflame produkter idag, måste faktiskt säga att försäljningen går hyffsat bra :D Så vill ni handla något eller kika lite i katalogen så hör av er till mig!!

En liten flicka!

Grattis måste jag även passa på att säga till Alexandra och Jimmy som har fått en liten dotter den 24 juli klockan 22.50!

Stort grattis till er!

Lager 157

Igår var en riktigt bra dag, den började med att vi åkte och lämnade Oscar hos mormor och morfar sen åkte jag och Jocke vidare till Lager 157! Jag hittade inte så jätte mycket där, men Jocke han hittade både jeans, t shirts, långärmad tröja och en hoodie. Efter våran lilla shopping runda så åkte vi tillbaka till Gränna där vi träffade Oscar som badade i vattnet. Han hade haft det jätte kul hela dagen och tyckte säkert att det var jätte skönt att slippa både tråk mamma och tråk pappa en stund!
Vi stannade hos mamma o pappa en stund och åt god mat och hade trevligt, försökte även flyga drake och det gick bra tills det började regna och sluta blåsa..

Idag har vi städat, bakat en misslyckad socker kaka och bjudit Martina, Fredrik, Marie och Leif på fika. Nu ligger Oscar och sover när han vaknar ska vi ut i skogen och plocka blåbär!

Inte lätt att ta sig hem ibland.

Måste berätta vad som hände oss igår, inte så roligt just när det hände men kanske kan skratta åt det såhär i efterhand.. Jo vi hade varit och ätit middag på en restaurang i stan då jag, jocke och oscar skulle åka tåget hem, som enligt therese skulle gå klockan 1819. Dessvärre gick det inget tåg 1819 utan det gick en buss 1915. Jaha tänkte vi, vi får väl ta att börja gå tills nästa buss kommer. Och vi hann faktiskt gå en bra bit innan det började ös regna vi försökte söka skydd under några träd men det hjälpte inte så mycket. Efter en stund kom bussen, jag och jocke har fällt i hop paraplyerna och står och tittar på bussen. Då åker busschauffören förbi oss!!! jäklar vad förbannad jag blev (jocke med, oscar sov) Som tur var kom en buss efter som kunde anropa den bussen vi skulle åka med att vänta så att han kunde köra ikapp. Då säger den andra busschauförren att hon inte uppfattade att vi ville åka med..aja vi kom hem iaf efter många om och men!

Idag har vi varit och lekt i en lekpark och lagat mat, i eftermiddag ska vi gå och leka med anton och lina i en lekpark! Sen ikväll är det fredagsmys(:

Anton fyller 2år!

Idag har Oscars kompis Anton fyllt 2 år, och vi var självklart där och firade honom. Oscar var helt överlycklig att få träffa honom igen han började till och med skratta och hoppa i vagnen när han såg att vi närmade oss hehe sötnosen. Det bjöds på gott fika och lunch och massa lek och bus. En toppen förmiddag helt enkelt!
När jag sen bar upp Oscar till oss så somnade han på min axel, helt slut.

I eftermiddag ska vi ut i skogen och plocka svamp, det gillar jag gå i skogen och koppla av, härligt!

tisdag

Hälp vad det blåser idag, tänkte det att det skulle vara skönt med en cykeltur, oh hej å hå vilken fart jag fick upp till lekparken men hemmåt så blev det minsann hundra gånger trögare då det lutade lite smått uppåt plus motvind så jag hade lite mjölksyra i benen efteråt.
Nu ligger Oscar och sover när han vaknar igen ska vi åka in till jönköping och få en underskrift av arbetsförmedlingen.

På tal om arbetsförmedlingen så fick jag ett samtal från ett jobb jag sökt som personlig assistent. Det var brukarens mamma jag pratade med, så frågar hon lite om Oscar hur gammal han är osv. sen frågar hon vem det är som ska vara hemma med Oscar när han blir sjuk. Självklart svarar jag att jag och min sambo kommer att turas om. Då svarar hon att det kan bli lite svårt eftersom dom är beroende av att den som ska jobba kommer, annars måste dom stanna hemma från deras arbete. Kändes som att hon ville att jag skulle säga, nej men min sambo kan vara hemma från arbetet varje gång Oscar är sjuk....Blev bara så himla irreterad över att hon förväntar sig att jag ska stå och lova henne nåt som jag verkligen inte kommer att kunna hålla. Så är det på alla arbetsplatser att man är beroende av sina anställda annars skulle man inte behöva dem. Men det är faktiskt så att det finns vikarier, vi är faktiskt duktiga på att ersätta ordinarie personal. Vilket fall som helst så kommer jag inte få det jobbet. Men ärligt talat så tyckte jag faktiskt att det var lite diskriminerande.

Ha en fortsatt trevlig och blåsig dag!

Och idag blir det fika!

oj vad veckan har gått fort! det är ju redan torsdag och idag så kommer Lina och Anton på besök. Det ska bli roligt tycker både jag och Oscar fast jag tror nog att Oscar kommer tycka att det är extra roligt för han har gått och pratat om Anton hela förmiddagen! Vi får väl se hur det går med att dela med sig av leksakerna hmm har börjat bli lite känsligt det där eftesom han tycker att alla leksaker är hans...

Imorgon eftermiddag så ska jag, Emma och Therese gå på sminkkurs ska bli så himla roligt tycker jag och sen på kvällen så ska vi grilla lite kommer nog bli en toppen dag!

Nej nu måste jag ta tag i att putsa ett fönster eftersom det är en fågel som har skitit på det...inte så fint...

lite semester minnen.

Ja det var ju ett tag sen, kanske kan man kalla det ett kortare blogg uppehåll, eller helt enkelt semester. För det har vi haft en underbar härlig semester i tre veckor nu. Vi har hittat på en massa kul både korta och längre utflykter den längsta blev nog ner till torekov där vi hyrde en stuga i 4 nätter, helt underbart! vem behöver åka utomlands när värmen finns i sverige! så tänkte vi iaf när vi var där, långa fina sand ständer, 30 grader varmt och härliga restauranger. Nu finns tyvärr inte samma värme kvar så skulle jag gott kunna tänka mig en utomlands semester!

Lite bilder från torekov

På väg till Hallandsväderö

Oscar har precis klivit av båten, det var spännande att åka båt!