tisdag

Hälp vad det blåser idag, tänkte det att det skulle vara skönt med en cykeltur, oh hej å hå vilken fart jag fick upp till lekparken men hemmåt så blev det minsann hundra gånger trögare då det lutade lite smått uppåt plus motvind så jag hade lite mjölksyra i benen efteråt.
Nu ligger Oscar och sover när han vaknar igen ska vi åka in till jönköping och få en underskrift av arbetsförmedlingen.

På tal om arbetsförmedlingen så fick jag ett samtal från ett jobb jag sökt som personlig assistent. Det var brukarens mamma jag pratade med, så frågar hon lite om Oscar hur gammal han är osv. sen frågar hon vem det är som ska vara hemma med Oscar när han blir sjuk. Självklart svarar jag att jag och min sambo kommer att turas om. Då svarar hon att det kan bli lite svårt eftersom dom är beroende av att den som ska jobba kommer, annars måste dom stanna hemma från deras arbete. Kändes som att hon ville att jag skulle säga, nej men min sambo kan vara hemma från arbetet varje gång Oscar är sjuk....Blev bara så himla irreterad över att hon förväntar sig att jag ska stå och lova henne nåt som jag verkligen inte kommer att kunna hålla. Så är det på alla arbetsplatser att man är beroende av sina anställda annars skulle man inte behöva dem. Men det är faktiskt så att det finns vikarier, vi är faktiskt duktiga på att ersätta ordinarie personal. Vilket fall som helst så kommer jag inte få det jobbet. Men ärligt talat så tyckte jag faktiskt att det var lite diskriminerande.

Ha en fortsatt trevlig och blåsig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0