en kväll våran kväll

Igår var det min och jockes kväll, en kväll som spenderades på piren. Tre rätters middag på åtta glas och sen drinkar på brasseriet!!!

Jag och Jocke på piren min efterätt blev med på bild också!

Lotta och Therese drack drinkar med oss!

jag på väg hem, trött!!!!!

middag på tu man hand.

Ikväll ska jag och jocke äta förlovningsmiddag på piren. Vi fick det i present av mamma och pappa men har inte kunnat göra det förrens nu eftersom Oscar va så liten och det var svårt att lämna bort han en längre stund. Men ikväll så blir det av middag jag och jocke helt själva, och så är mina föräldrar barnvakt!

varmt!

vad det är varmt idag, inte för att jag klagar jag bara påpekar!!... :)

dagarna har spenderats på stranden och idag badade oscar också, hela vägen upp till magen gick han ut i vattnet. Han är minsann ingen badkruka! Ikväll gick vi till jockes föräldrar och där fick Oscar plaska lite i en balja!

utgång!

Ikväll blir det en utekväll!!ska bli jätte roligt första gången jag går ut efter jag fick oscar!!
Idag blir det nog stranden badade faktiskt två gånger igår och Oscar badade fötterna!

pappabus är ett måste för en liten.

Idag har vi hunnit med mycket, vi har varit ute och gått, vattna jockes föräldrars blommor, vi har ätit mellanmål och så har vi busat en massa nu ligger oscar utslagen i sängen och sover. Efter lunch så blir det att åka iväg till stranden!

här killar pappa mig i magen!

pappa får sig en liten box på hakan

en dag på stranden

klockan 12.00 bar det iväg till vätterstranden dagen har spenderats solande och ett litet dopp blev det i det kalla blå. En lunch på TWIN hann vi med innan vi skulle på öppningen av salongen och självklart fick vi en goodiebag!! Sen cyklade vi hem till Emma där vi fortsatte sola och måla naglarna!

så här blå var himmelen hos emma

emma...

sol

solen är kvar och jag mår toppen!!längtar som sjutton till att klockan ska bli 12!!!! galet mycket! idag fylller min systers son nisse år STORT GRATTIS från oss!! ne nu måste jag duscha hej svejs!

Komentar svar till tess (syster): va fel det blev ;)

dålig uppdatering!

ja får väl erkänna att det går lite trögt just nu får jag skylla på semester och plöslig sommarvärme??hjärnan har slutat gå på helvarv. sommaren är här och allt och alla känns plötsligt mycket gladare till och med tvätten var ganska kul idag hmm (no life). Tog tåget till syster idag små pratade med konduktören hela vägen vilket är väldigt ovanligt för konduktörer för dom brukar mest vara små sura eller stressiga men inte idag jag tror det var sommaren som gjorde det.
Hos syster håller jocke och mamma och pappa på att spika en altan och dom hann till och med färdiga idag, den blev super nice!

I morgon blir det egen tid för mig och den ska spenderas med emma och widell vi ska gå till en nyöppnad salong i jönköping, och det ryktas om att man kommer få goodiebags???hoppashoppas..

Oscar har gått mycket framåt i utvecklingen på senaste tiden han pratar mycket inte så man förstår men han tror nog att man förstår för han ser väldigt allvarlig ut. han kan sätta sig själv och ställa sig upp mot en jätte duktig min lilla kille!!!

Gränna

Idag åkte jag, oscar, jocke och therese till Gränna jätte mysigt var det och vi åt god lunch på piren och köpte massa polkagrisar!!!

Oscar försöker äta upp våra polkagrisar men upptäcker snart att papper faktiskt inte är så gott!!

tycker han blev så söt på den här bilden!

semster pics!

på torsdagen när vi skulle starta våran semester resa så kommer vi på att vi bokat fel helg på hotellet nere i malmö, kan ju säga att man blev hyfsat stressad men som tur va löste det sig och vi kunde boka om till denna helgen tur! en timme senare gav vi oss ut på vägarna i vår volvo. Allt gick bra Oscar fick välling så han sov och jag passade på att hoppa fram så jag kunde se lite mer men när vi närmade oss Ljungby så stod trafiken helt still och folk hade klivit ut bilarna!!!vad är det här tänkte vi. Så vi klev ur vi med Oscar gick fram och tillbaka på vägen han hade ju massa att titta på så han tyckte det var super kul. Efter 40minuter på motorvägen började trafiken sakta gå framåt igen och vi fortstatte våran färd mot Ängelholm.

När vi äntligen kom fram till ängelholm stannade vi och köpte lite på bolaget och fortsatte sedan mot campingen där vi skulle spendera natten i Martina och Fredriks stuga!mysig och fräsch stuga hade dom. På kvällen klarnade vädret upp och solen tittade fram så vi satt ute hela kvällen och grillade, åt och drack!

På fredagen fortsatte vi vår resa neråt i landet och en timme senare var vi framme i malmö allt gick jätte bra. Lördagen shoppade vi och gick massa!! och på kvällen mötte vi upp med mamma och pappa och åt en god middag på gozzip tror jag restuarangen hette! En bra helg har det varit lagom lång och det var skönt att komma hem igen!

promenad på motorvägen

läggdags i Ängelholm

fin utsikt från bryggan synd att det var tråk väder!

Fredrik, Martina och Jocke

På morgon promenad i Malmö

shopping från united colors of benetton

Öresundsbron

mamma, oscar och Jocke

sen tog batteriet slut och inga fler bilder blev det!

hemma!

malmö var bra,lite tråkigt väder emmellanåt men allt har gått jätte bra uppdatering med bilder kommer senare!!

Semester

Nu har jag sett filmen alla pratar om, Sex and the city en jätte bra film en tjej film helt enkelt och jag lovar att det var inte många killar i bio salongen hihi...
En hel kväll med emma och det kunde inte ha blivit bättre, tyvärr slutade kvällen lite tråkigt då jag fick sitta och vänta på ett försenat tåg i över en timme så var inte hemma förrens 23.30 så kunde egentligen gott på sena bion för då hade jag nog varit hemma samma tid ungefär! Frågade konduktören varför tåget var så sent, dom hade kört över fyra kor!!!!läskigt!

Idag är jockes första semester dag woho!! och på torsdag bär det av till Ängelholm för där ska vi hälsa på Martina och fredrik som hyrt stuga där nere. Vi ska spendera natten i ängelholm i tält, mysigt! sen ska vi åka vidare ner till Mamlö ocjh bo på hotell 2 nätter!!!längtar!!!

en dag i Hjo

Mys dag har det varit, har haft en bra dag i hjo. Var någon hantverkar mässa men vi gick inte och tittade så mycket ,var så mycket folk och trångt så vi vandra iväg på eget håll. tittade på änderna, åt glass och lyssnade på musik!
Efter Hjo åkte vi till Jockes föräldrar och grillade jätte trevligt hade vi och martina och fredrik var också där!

Nä nu ska vi planera lite inför semestern blir nämligen en tripp ner till Ängelholm och sen kankse vidare till Malmö!

piren!

Therese sov hos oss inatt så idag har jag haft sällskap hels dagen och ingen är väl nöjdare än Oscar som har fått all uppmärksamhet av alla. Pappa åkte ut hit och då fikade vi lite sen åkte vi in till stan där vi mötte upp mamma och jocke för vi skulle ta en after work på piren idag, jätte mysigt är det att sitta där en sån här dag inte så mycket folk var det heller.

Imorgon ska vi kankse till Hjo och sen efter det ska vi grilla hos Jockes föräldrar.

familjen på piren!

Tillväxtansvarig så det så!

Idag får vi besök utav Jockes syster Martina och jocke mormor Märtha! hade tänkt bjuda på bullar och kakor! och i eftermiddag ska vi till banken. Det var det som var planerat för dagen.

Fick ett roligt kort från min mamma igår, lite roligt tyckte jag!!!

bullbak

Igår så bakade jag och Oscar bullar jätte många blev det, så nu kan vi bjuda på fika...om vi inte äter upp allt själv hihi. Och sen efter Jocke kommit hem från jobbet åkte vi ner till Oscars farmor och farfar och fikade gottgott! fick även fisk som jag ska laga ikväll, sik tror jag nog att det var! och en mini gurka (:

Idag händer det inte mycket här hemma, ska tvätta kl 1500 så kan därför inte åka iväg heller har världens tvätthög som håller på att ta över vårat badrum!!!!

Ha en bra dag

ett tips om man är shopping sugen så har dom rea på märkeskläder på lareoute plus frifrakt ett litet tips bara!

Örebro!

tog en sväng till örebro idag, jag, oscar, mamma och pappa. Resan startade 6.00 då jag blev väckt av pappa som ringer och säger att vi är i bankeryd är ni klara....hm låg ju o sov så var långt ifrån klar men tro det eller ej så satt vi i bilen 6.30!
Väl framme i örebro och efter läkarbesök så åkte vi till min storasyster och hennes familj jätte trevligt hade vi smörgås tårta och tårta bjöds det på eftersom vi firade pelle som fyller 7år! stora killen! han blev väldigt nöjd med sina fiske tillbehör så nu håller jag tummarna för att han får massa fisk när dom åker iväg o fiskar! Resan hem gick jätte bra Oscar sov största delen.

Oscar har nu lärt sig att vinka! så gullig är han när han kommer fram till en och börjar vinka!!!min lilla cooling!

söndag

Nu är Jocke hemma igen eller rättare sagt han kom hem sent igår, skönt att ha han hemma igen då känner man sig hel!
Dagen har spenderats på a6 en liten sväng bara skulle ha en födelsedags present till pelle. Lagade super god mat idag, kyckling med jordnötssås mums! recept finns hos arla.

I lördags var jag och Emmelie på torget jätte trevligt var det men sjukt mycket folk! Hittade en klänning jag tyckte den var jätte fin och billig endast 149kr!!!
Hade världens fulaste min på kortet + dubbelhaka...

Men vad tycker ni? till vardags eller fest?

sällskapar med B&J

Jocke har nu åkt iväg på en fiske helg med en kompis. Jag ska nu bota min ensamhet med Ben & Jerrys goda glass och godis! Hoppas bara det är någon bra film ikväll!

2-0 till mig förresten nu sover oscar för natten i sin egna säng! utan gråt denna gången!

1-0 till mig!

Oscar har sovit i våran säng från att han var ca 3-4 veckor, och det är väldigt mysigt att ha honom nära sig på natten. Men nu börjar det bli trångt i våran säng och varmt! Så idag tog jag tag i saken och la han för första gången i hans egna säng, och han somnade tro det eller ej men jag vann den striden. Så nu sitter man här med dåligt samvete för han gjorde det inte utan att säga ifrån kan jag meddela. Men samtidigt så vet jag ju att det är det bästa för både oss och han!

Vätterstranden

Jag övervann min ångest idag!

Åkte in till vätterstranden idag efter lunch, packade ner frukt och välling till Oscar och vatten till mig för fikat stod emma för mumsigt värre med smörgås och hembakad socker kaka!
Oscar tyckte inte alls det var kul att sitta på filten och leka med sina leksaker utan han ville bara ut och promenera, vilken energi han har den lille plutten. Efter några timmars lek o bus och slurpat i sig en hel vällingflaska så somande han gott i vagnen och då kunde jag passa på att sola lite jag med!

emma e hemma hihi

japp nu är hon hemma min emma fina bilder från deras tripp kommer nog upp på hennes blogg inom kort så klicka här för att kika in!

Dagen har varit suverän min pappa kom hit och hälsade på mig alltid roligt med sällskap ju och oscar tycker det är roligt med! Sen kom mamma och jocke med så då bjöd vi på räkmackor goda var dom men alledeles för lite räkor.
Ha en bra kväll gott folk!

min blogg

min blogg handlar ju som rubriken talar om min vardag med oscar.  Anledningen till att jag bröjade att blogga var för att mina vänner som jag tyvärr inte kan träffa så ofta som jag vill ska kunna hänga med på vad som händer i mitt och Oscars liv. Så Seger som du så vackert talar om för mig att den inte är tillräckligt intressant för dig så är jag ledsen men jag kan inte sitta och hitta på saker som inte händer och personliga saker vill jag inte skriva om här..
Min blogg kankse är mer intressant för mina närmaste och det är främst för dom jag bloggar.

Ha en bra dag mina vänner!

P3!

ojojoj klockan börjar närma sig 11 och det är inte mulet ute än, detta måste vara rekord!!!
Efter lunch ska jag och Oscar bege oss ut på en promenix i det härliga vädret. Sen blir det lie fixa till kvällen då vi får gäster hoppas ni får en bra dag!