ett år senare...

och rikare på nya erfarenheter och kunskap, alla erfarenheter är visserligen kunskap endel bättre och andra sämre!
Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag kommer defentivt inte börja blogga som jag gjorde innan, känns lite för utelämnande på något sätt. Men har ändå känt det senaste att det skulle vara kul att dela med sig av lite, dels av mig men främst kommer bloggen handla om Oscar och hans goa och roliga tankar. För tankar och funderingar är det absolut något som det finns massor av i en 3,5 årings kropp! 
Bloggen kommer alltså fungera mest som ett extra minne som inte går att tappa bort så som papper och böcker gör! (Iaf hemma hos mig).



Idag har Oscar tagit ett stort steg in i framtiden, han har liksom bestämt sig för vad han ska bli när han blir stor eller rättare sagt han bestämde sig två gånger till och med! På förmiddagen ville han bli sopgubbesom Halvan, men den karriären blev dock inte lång randig för han ändrade sig tvärt då vi var hemma hos Therese. Han skulle helt plötsligt bli lastbilschaufför och köra sten. (Hemma hos Therese höll grannen på att gräva och köra dit massor med sten med en grön lastbil, vilket kankse bör nämnas!)
Detta har han alltså pratat om konstant hela eftermiddagen och kvällen "mamma vet du att när jag blir stor ska jag köra lastbil, och mamma då kan jag komma hem till dig och pappa och fika. Får jag parkera på garageuppfarten då när jag kommer?" Så började alltså hans tankar men de utvecklades under kvällen, och när den stora frågan kom vart han skulle sova kom han efter ett stunds fundering på frågan " mamma köper ni en stor kudde åt mig när jag ska sova hos er?" Han har då lösningar på allt min lille grabb, allt som behövdes var en större kudde :). 

Några tankar från en 3,5 åring!!

 


 


Kommentarer
Postat av: Marie

Kloka ord av en klok liten kille

2011-07-08 @ 09:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0