min prins!

Oscar har vuxit något så otroligt mycket de senaste veckorna, han pratar långa meningar, han ställer frågor och han skapar helhet och får ett sammanhang av olika händelser. Ett exempel var när vi pratade om kusinerna Olle, Nisse och Pelle och eftersom Oscar tycker det är kul att veta vad alla heter och vart dom bor så frågade jag vad heter Olles mamma? Mija svarar Oscar då, så frågar jag vad Olles pappa heter? Åke. Det var ju helt rätt men så blir det tyst en stund och man ser hur han tänker och efter en stund säger han: Åke samma Annas (Antons) pappa! Ja det var helt rätt, Antons pappa heter också Åke.

Just nu här hemma pratas det mycket om kusinerna i örebro, om Anton och om älgar och rådjur som bor i skogen. Det är en annan sak som också är viktig vart alla bor och han har stenkoll på att Olle, Nisse och Pelle bor i Öjebjo (Örebro), att Emma och Isak bor i Blekinge, att mormor och morfar bor i Gjänna (Gränna), att Therese och Alexander bor Jönslöping (Jönköping) och att farmor, farfar, mamma, pappa, Oscar, Anton och dagis ligger i samma Habo.

Jag tycker att det är jätte roligt att prata och diskutera med Oscar just nu, för man kan busa och skojja om endel saker och han vet att det är på skoj och skrattar då högt åt det. Han är även inne i en period då han älskar att läsa böcker och tar varje tillfälle han får till att sitta i knät och läsa och prata om sagorna!

Lite update om Oscar och hans utveckling och tankar just nu, och det är helt klart att det är språket som utvecklas mest just nu, och det är ju faktiskt så att det är i två års ålder som de flesta barnen dubblar sitt ordförråd. (Läste om det i kursen om utvecklings psykologi).

Kommentarer
Postat av: s u b u r b a n.g i r l

åh min lilla plutt... var bor den andra emman då? hmmmmmm....

Puss

2010-02-13 @ 19:04:14
URL: http://thesuburbangirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0