PÅSKEN

Tänkte jag skulle berätta lite om påsken, har som sagt haft fullt upp och inte haft tid att sitta vid datorn. Men på skärtorsdagen kom Therese hit och vi lagade god mat, slingade hår och hade mysigt. På långfredagen hade vi lite påskäggs jakt för Oscar.
 
jag berättar för oscar att det ligger något gömt under filten i tältet.


och där hittar han det!
och ägget innehöll inte godis men......

vindruvor och russin, och lika nöjd är Oscar för det om ni noterar minen!

Efter äggjakt packade vi in oss i bilen och åkte till Gränna, där mina föräldrar bor. Vi åt god mat och blev brortskämda hela dagen. Påskaftonen spenderades också i Gränna, då vi tog en liten tripp ut till visingsö. Vi hade med oss lite picknick och satt vid slottsruinen och hade det gott!
När vi skulle ta färjan tillbaka till Gränna så sov Oscar i vagnen, men när vi va på färjan mitt ut på vättern så början skrika, jag tänkte vad är nu detta, han brukar aldrig skrika. Så jag tittar ner i vagnen och ser en geting krypa på mössan, jag förstår då att Oscar har blivit stucken någonstanns, tar upp honom och ser lite blod vid ögat. Då har den jävla getings helvetet stuckit min fina lilla pojke vid ögat två gånger!
Så halva vägen på färjan och hela vägen från grännahamn upp till mina föräldrar så skrek Oscar. Och så såg man att hela ögat svullnade upp så att han inte kunde se. Jag blev också ledsen och väldigt rädd men jag hade solglasögon på mig så det syntes inte...
Som tur va så lade sig svullnaden ganska så fort igen och igår såg man inte ens att han var svullen, så det var skönt att det gick så bra, och att man aldrig är allergisk första gången man blir stucken. Men om det blir en nästa gång så måste vi hålla koll. Och efter lite mat åkte vi hem igen och tog det lite lugnt.

På påskdagen åkte vi till a6 och shoppade lite tunnare kläder till Oscar, för den tunnaste mössan han hade var en fleece mössa, lite varmt. Men nu är han stolt ägare till på mössa, solhatt och nya skor! Efter det åkte vi till Jockes föräldrar och grillade, gott! Och jag passade på att låna symaskine så att jag kunde sy Oscars gardin. Mitt upp i allt detta, så ser vi när vi tittar ut att det står ambulans, brandbilar och polisbilar precis utanför och så ser vi att det ligger en bil upp och ner på en äng mitt i mot huset..och vi har inte sett eller hört något..skumt. I vilket fall som helst så var det en kvinna som hade kört för fort och voltat ut på ängen. Så vi har haft en minst sagt händelserik påsk!


avslutar med en fin bild på Oscar och mormor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0