Inskolningsdag 4 avslutad.

Vad stolt man blir när man kommer till förskolan och hör hur duktig Oscar har varit, Idag var den längsta dagen hitills då han till och med åt lunch där.
Dom hade varit ute och lekt nästan två timmar på förmiddagen och det hade gått jätte bra, han hade inte varit ledsen och inget trött. Hållt igång mest av alla, min lilla energiknippe!
Till lunch hade han ätit jätte bra, två tallrikar med soppa, ett stort glas mjölk och en pannkaka. Och inte hade spillt på sig heller! Man blir så stolt, det går liksom inte att beskriva känslan av att höra att ens barn är en så duktig kille. Även fast man vet om det sen innan, men att få det bekräftat och höra det från någon annan, man blir helt varm inombrods en bra start på påsken helt enkelt.

Arbetsförmedlingen är jag bara allmänt less på, har fått ett erbjudande som dom så fint kallar det (tackar jag nej så blir jag av med akassan, fint erbjudande va?) iaf detta ebjudande är något som heter jobb garanti för ungdomar, man kommer att få hjälp att söka jobb och skriva ansökningar, träfffas i mindre grupper och få chans att få en praktik plats. Vilket säkert är jätte bra om man inte har något jobb. Men jag känner ju lite som så att jag har fått ganska mycket vikariat sen jag började vik. Jag har kanske varit ledig en vecka på sin höjd. Och ärligt talat så tjänar jag mer pengar som vikarie+ att jag stämplar än att tacka nej till olika vik och få en praktik plats någonstanns. Och det måste ju alla tjäna på att jag är ute och jobbar än att jag får pengar från försäkringskassan, aktivitets stöd tror jag att det hette.
Vill verkligen inte göra detta.....

Kommentarer
Postat av: em

OScar du är så duktig!!

2009-04-09 @ 14:25:33
URL: http://golander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0