Förlossningen

tänkte skriva min förlossningsberättelse  bara två månader senare!

Jaha då ska vi se, vaknade vid 7 tiden på morgonen och kände att jag hade lite sammandragnigar ungefär 15min mellanrum och gjorde inte särskilt ont. Efter några timmar så var det lite tätare mellan men hade fortfarande inte särskilt ont och vi bestämde oss att åka till mina föräldrar och fika lite. När vi kom hem igen så var det cirka 7min mellanrum och gjorde nu lite ondare. Jag och Jocke bestämde oss för att gå ut och gå, så ut gick vi men vi kom inte särskilt långt det var alldeles för jobbigt och dom få människor vi mötte tittade konstigt på oss. sen efter det kom det igång ordentligt och vid 22 tiden på kvällen bestämde vi oss för att åka in.

Väl framme på sjukhuset visade det sig att jag hade öppnat mig 3 cm alltså 1 cm för att få bli inskriven så jag och jocke väntade nere på förlossningen och efter en timme hade jag öppnat mig 4 cm jippi tänkte jag det här kommer ju gå fort! fick komma in i vårat egna rum, tog då ett härligt bad satt där ungefär 1 timma. efter det ville jag börja med lustgasen och den fungerade jätte bra! några timmar senare hade jag riktigt ont och hade öppnat mig 7cm och bad då om att få bedövning och dum som jag var gick jag med på att få sterila kvaddlar fy fan vad ont det gjorde att få dom sprutorna rev sönder jockes arm stackarn.  Kl 07.00 ett dygn efter första sammandragningen så var det skift byte och äntligen var det någon som tog tag i det hela och försökte få det att gå fortare frammåt, hon tog hål på hinnorna och satte in värkstimmulerande dropp efter ett tag kände hon efter och jag hade öppnat mig nästan 9cm JIPPI snart klart! Sen hände det ingen ting och hon ökade på droppet och kl 12 hade jag öppnat mig 10cm och fick då krystvärkar men lillen kom inte längre ner och hon fick hämta dit en läkare som skulle titta på mig hon kände sa ingenting sen gick hon och barnmorskan ut och pratade i korridoren kom in igen tittade lite och jag bönade och bad att dom skulle göra så att lillen kom ut nu, för nu orkar jag inte mera och hon frågade om jag ville snittas JA! dom gick ut och pratade i korridoren igen och nu kom hon in och sa att det blev kejsarsnitt.
fick då dropp som skulle ta bort alla sammandragningar och en narkosläkare kom och pratade och berättade hur han skulle sätta bedövningen kl 14 blev jag flyttad till operations salen. Jag fick bedövningen och några sekunder senare var smärtan som bort blåst härligt! 14.36 kom han lille oscar det bästa som hänt mig!
Skulle jag göra om det?så här i efterhand absolut!

Kommentarer
Postat av: em

susanne.. jagg kommer inte klara av o föda ett barn.... kan inte du föda mitt med??

2008-01-29 @ 17:08:15
URL: http://golander.blogg.se
Postat av: emilia

Oj. Hamnade på din blogg och fann detta. De sista raderna fick mig, helt oväntat, att börja gråta. Vilken lycka!



Ellinoras vän Emilia

2008-08-23 @ 10:27:30
URL: http://beliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0