Lista!

Hur många barn har du?
Ett.

Vad heter han och varför heter han så?
Oscar Bengt Erik
Oscar valde vi för att vi tycker det är ett fint pojknamn.
Bengt efter min pappa
Erik efter Jockes pappa

Vad skulle han hetat om han var det andra könet?
Moa
Dagen vi åkte in till BB var det Moa som hade namnsdag så vi skojjade lite med Barnmorskan att kommer den idag så blir det nog en tjej! Men gick ju en dag till....

När föddes han?
19 november 2007

Vad vägde han när han föddes?
3775g

Hur lång var han när han föddes?
51cm

Hur lång tid tog förlossningen?
Från första sammandragningen ca 19 timmar
Från det vi kom in på BB ca 14 timmar..

Tog ni reda på könet?
Nej

Hur länge ammade du?
Jag helammade tills Oscar var 4,5 månad sen började vi med smakportioner.

Är du tillsammans med pappan?
Ja vi är sambos och förlovade.

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
Jag var 20 år gammal

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
21 år

Hur ofta är du barnledig?
Har varit det en gång!


Vill du har fler barn och isåfall hur många?
Jag vill ha ett barn till om ca 5-6år

Om du får fler barn, vad ska de heta?
Blir det en tjej så tycker vi nog att Moa är ett väldigt fint namn har inget kill namn i tanken men som sagt har ju många år på oss att fundera på det!

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Det är svårt för den som inte har barn att förstå känslan av kärleken till ens barn.

Kommentarer
Postat av: em

du vet nog med vem det är, du har jobbat med honom, precis som jag, men vill inte ta några namn så är på nätet.

2008-04-18 @ 12:53:11
URL: http://golander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0